Hoe kan ik met mijn Webshop effectief Adverteren op Facebook?

Geschreven door Emiel Kolk op 30 December 2017

Adverteren via Facebook is een uiterst effectieve manier om meer verkopen te genereren in je webshop. Om potentiële nieuwe webshop klanten te bereiken via Facebook, is het belangrijk om een groot emailbestand te hebben van je huidige klanten.

Hoe je een groter e-mailbestand opbouwt lees je in mijn blog: “Handige tip om je emailbestand uit te breiden voor je Webshop”

Het is ontzettend lastig om een goede doelgroep te definiëren wanneer je via Facebook wil adverteren. Er zijn zoveel keuzes die je kan maken, dat maakt Adverteren via Facebook behoorlijk complex. Denk hierbij aan:

    • Welke regio
    • Welke leeftijd
    • Welk geslacht
    • Welke interesses
    • Wat voor gedrag

Gelukkig heeft Facebook een geweldige functionaliteit die je hierbij helpt: Look a like Audience. Dit zorgt ervoor dat Facebook aan de hand van de profielen van je huidige klanten op zoek gaat naar soortgelijke profielen. Aan de hand van emailadressen weet Facebook welke klantprofielen er bij jouw webshop horen.

Wanneer je een lijst met emailadressen van je klanten uploadt, kan Facebook hiervoor een doelgroep maken waarmee je advertenties verbluffend hogere resultaten opleveren. Een groot emailbestand is dus ontzettend waardevol voor je Facebook marketing.

Facebook Statistieken Advertentie

Via Mailchimp kan je een koppeling maken zodat nieuwe emailadressen automatisch aan je Facebook look a like audience worden toegevoegd. Hoe meer emailadressen, des te specifieker de doelgroep wordt die je advertenties te zien krijgen, en dus hoe beter de resultaten van je Facebook Advertenties worden.

Wanneer je de Facebookpixel op je webshop installeert, kan je precies meten hoeveel aankopen er dankzij je advertentie worden gedaan. Zo kan je tot op de eurocent nauwkeurig zien wat een Facebook advertentie je kost, en wat het je oplevert.

Met de productcatalogus van Facebook kan je producten verkopen in een Facebook Advertentie. Wanneer je producten interessant genoeg zijn, kan je dus met de bovengenoemde doelgroep en metingen een automatische salesmachine genereren! Want als je Advertentie structureel meer oplevert dan dat hij kost, dan zet je hem natuurlijk nooit meer uit!

Facebook Product Catalogus

Mochten je producten via productcatalogus op Facebook niet de gewenste resultaten opleveren, dan kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om via een ander soort Facebook Advertentie bezoekers naar je webshop te krijgen.

Ondersteuning nodig? Wij kunnen je overal bij helpen.

Lees ook mijn blog over hoe je emailmarketing kan gebruiken om meer verkopen te genereren voor je webshop: “Hoe begin je met emailmarketing voor je Webshop?”